کار بزرگ جیلاردینو: جنوا به سری A برگشت

جنوا بعد از تنها یکسال حضور در سری B، دوباره توانست به بالاترین سطح رقابتهای لیگ در ایتالیا صعود کند.

جنوا امروز در دیدار با آسکولی کالچو توانست با نتیجه 2 بر یک پیروز شود. ماتیا بانی در دقیقه 16 و میلان بادلی در دقیقه 63 گلهای جنوا را به ثمر رساندند، در حالی که ماسیمو کودا در دقیقه 66 یک ضربه پنالتی را از دست داد.
بازی در دقیقه 68 و به دنبال گل داویده مارسورا برای آسکولی، حساسیت یسشتری پیدا کرد اما در نهایت جنوا تیم پیروز میدان شد تا صعود خود را به سری A قطعی کند، آن هم فقط یک سال بعد از سقوط از آن.

هدایت تیم جنوا برعهده آلبرتو جیلاردینو، مهلجم سابق تیم ملی ایتالیا است که با این موفقیت خبر از ظهور پدیده دیگری در میان مربیان فوتبال ایتالیا داده است.
هم اکنون دو هفته مانده به پایان سری B، فروزینونه با 74 امتیاز صدرنشین است، جنوا 71 امتیاز دارد و باری با 62 امتیاز در رده سوم ایستاده است.

قدیمی‌ترین
جنوا در سال 1893 تاسیس شده و قدیمی‌ترین تیم فوتبال در ایتالیا است. طبیعتا این تیم در اوایل تاسیس لیگ، بر آن مسلط بود و پیش از راه‌اندازی سری A با فرمت امروزی، 9 بار قهرمان لیگ شد.
آنها فصل قبل و در میانه هرج و مرجی که فروش باشگاه به مالکان جدید آمریکایی در قالب شرکت «777 پارتنرز» راه انداخته بود، به دسته پایینتر سقوط کردند.
جنوا این فصل را با مربیگری الکساندر بلسین شروع کرد اما او در ماه دسامبر اخراج شد و جیلاردینو از مربیگری تیم جوانان به مربیگری تیم بزرگسالان باشگاه رسید. این انتخاب جواب داد و جنوا زیر نظر او 14 برد، شش تساوی و یک باخت به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا